saç kıran ~ Hastalıklar, tedavileri

9 Ocak 2008 Çarşamba

saç kıran

Alopesi tıp dilinde saç kaybı anlamına gelmektedir. Alopesi areatada ise saçlarda aniden yuvarlak saçsız alanlar oluşturacak şekilde dökülme olmasıdır. Alopesi areata otoimmun bir hastalıkdır. Otoimmun hastalıklarda bilinmeyen br nedenle bağışıklık sistemi kendi hücrelerini yabancı olarak görüp bu hücrelerle savaşmaya başlar. Bu durumda kıl kökleri etrafında bulunan lenfosit denen hücreler sitokin diye adlandırılan kimyasallar salgılarlar ve bu da saçlarda dökülmeye neden olur. Hastalığın yenilen gıdalarla bir ilişkisi yoktur. Diğer sağlık problemlerinde olduğu gibi hastalık stressli bir olaydan sonra başlayabilir, fakat bu olguların hepsinde yoktur.

Alopesi areata belirgin bir rahatsızlık vermediği için, genellikle berberler tarafından saptanır. Saçın büyümesi durur ve kökünden ayrılır. Alpopesi areata üç evre gösterir. İlk olarak saçlar aniden dökülür, sonra dökülen alanda genişleme olur. Son olarak da saçlar başlangıçta renkleri beyaz veya gri olarak çıkmaya başlarlar. Bu ayları hatta yılları alabilir. Yeni kıllar çıkarken diğerleri dökülebilir. Etkilenen hastaların %5 ine kadar olanında tüm saçlar dökülebilir. Bu duruma alopesi totalis denilir ve çok uzun sürebilir. Hastaların %1 inden azında vücut kılları tamamiyle dökülür, bu durum alopesi üniversalis olarak bilinir.

TEDAVİ
Yaygın saç kaybı durumunda güvenilir bir tedavi yöntemi yoktur. Kortizon içeren haplar, PUVA dediğimiz bir ışık tedavisi uygulanabilir. Fakat bu tedavilerin bir takım yan etkileri vardır. Hastalığın tedavisinde bir çok farklı alternetif yöntem kullanılır. Fakat bu tedavilerin sonuçları değişkendir. Bazı losyonların kullanılması bazı kişilerde saçların çıkmasına neden olmaktadır. Bu amaçla kortizonlu ilaçlar veya minoksidil ve tahriş edici bir ajan olan ditranol kullanılabilir Ne yazık ki hastalıkta kesin çözüm sağlayabilecek tedavi yoktur. Hastalık yavaş bir şekilde kendiliğinden iyileşebilir. Bazen yeni gelen saçlar beyaz veya gri renktedir, daha sonra orijinal renklerine dönerler. Saç kıran hakkında daha detaylı bilgi için doktorunuza başvurunuz.



Saçkıran için bitkisel Tedavi
* Saçkıran: Tedaviye hastalıklı yerdeki saçları traş etmekle başlanır. Saçlar haftada en az iki kere yıkanır.
* Saçkıran için 6 bardak suya bir avuç kepek konur kaynatılır. Süzülür. Suyuna bir bardak taze sıkılmış limonsuyu konur saçlar yıkanır.
* Saçkıran için Bir kahve fincanı yeni sıkılmış kuru soğan suyu ile bir çorba kaşığı zeytinyağı karıştırılır hasta yerlere sürülür.
* Saçkıran için: 7 ceviz içi çıkarıp yıkayın ve ufalayın. Külün üzerine ceviz, bir tutam ezilmiş mazı, bir tatlı kaşığı toz çam sakızı, eritilmiş bal mumu, eritilmiş zift ve 2 çorba kaşığı zeytinyağı konur yoğrulur. Başı küllü su ile yıkayıp sonra hasta yere yapılan karışım sürülür.
* Saçkıran için: Bir miktar taze ak kızıl ağaç yaprağı mikserden geçirilir. Bir tülbent yardımıyla suyu sıkılıp elde edilen öz suyu hastalıklı bölgeye sürülür.
* Saçkıran için: Bir litre suyun içine toz haline getirilmiş bir avuç defne tohumunu içindeki su bitip lapa olana kadar kaynatın. Tülbenten süzün lapayı hastalıklı yere sürün.

21 yorum:

faruk dedi ki...

o bölgeyi jiletle tahriş et 2 diş sarımsak ez tuzla karıştır sür

gorgun dedi ki...

arkadaslar 6 ay içinde kendiliğinden gececektir hiç stres yapmayın..tecrübe konusuyor.

MEHMETGAZOVALİ dedi ki...

ARKADAŞLAR SAÇ KIRAN YADA SAKAL KIRAN HERNE İSE İSMİ:BENDE SAKALDA ÇENEMİN DEGİŞİK YERLERİNDE OLDU BEN NE YAPTIM 3 CİLDİYE .2 BERBER 2 AKTAR A GİTTİM .CİLDİYE LOSYON VERDİ OLMADI BERBER TAHRİŞ ETTİ YAKICI BİŞİ SÜRDÜ İNCİR DALI NI KIRDI SÜTÜNÜ SÜRDÜ VESSALAM ODA PEK İŞE YARAMADI BEN AKTARDA GİTTİM BİR ECZACI ABİNİN TAVSİYESİ NANE RUHU VE SARIMSAK YĞI KARIŞTIRDI KÜKÜK BİR KAVONOZA SONRA ONU AKŞAM YATMADAN ÖNCE KUKAK İÇİN PAMUKLU ÇÖPLE O KIL ÇIKMAYAN YERE SÜRDÜM DİKKAAT: BİRAZ CANINIZ ACIR VE KÖTÜ VE KESKİN KOKUSU VAR ORASI YARA OLDUKTAN VE O KABUK DÜŞTÜKTEN SONRA 2 HAFTA İÇİNDE DÜZELİR TECRÜBE İLE SABİT GEÇMİŞ OLSUN

buCi dedi ki...

arkadaşlar bende 2 senedir var sakal sac kaş suan da sadece kaş ve sakalda kaldı çok ilaç kullandım doktor tavsiyesi ile kimi doktor bile sakınlestirici verdi.bu aralar sarımsak suyunu sürüyorum o bölgeyi kanatip iyi geliyo diplerde cıkıyor tavsiyesi olan varmıdır. burrak@windowslive.com

buCi dedi ki...

2 senedir bu hastalık bende mevcut sarımsak sürüyorum kaşlarima sakal cıkmasada olur diyorum sacda vardi kapandi farklı bi yöntem bilen varmı tesekkurler burrak@windowslive.com

yalçın dedi ki...

arkadaşlar bu hastalık çok düşünüp vede korkarak beyni yormakla olur doktor işi değil bu ilaçla pek geçmez ben erkek berberiyim bunlardan yüzlece yaptım balıkesirin dursunbey ilçesindenim adım yalçın burda meşhurum atıp tutmuyorum maliyetide yaranın büyüklüğüne göre değişir öyle 150_200 tl olmaz çok para verip aldanmayın hilekarlara ?yardım isteyene kapım açık telim 0543 608 6519 msn_ylcn_10@hotmail.com saygılar rabbim şifanızı verecek inşallah

yalçın dedi ki...

arkadaşlar bunun nedeni içden çok üzülerek vede korkarak beyni yormakla olur adıda saç kırandır ben erkek berberiyim tedavi ettiklerimde düzelme oldu boşuna çok para vermeyin yaranın büyüklüğüne göre 50_60_70 tl yi geçmez masrafı atıp tutanlara aldanmayın ilaç kullamakla geçmez bu hastalık doktor işi değil bu adım yalçın balıkesirliyim yardım isteyene yardım ederim telim_0543 608 6519 msn_ylcn_10@hotmail.com saygılar rabbim şifanızı verecek inşallah

tarik050587 dedi ki...

ben iki sene ugrastim.sacim ve sakalimda cikti.almanya da 5 ayri doktora gittim hic birsey yapamadilar.türkiyede caresini buldum.simdi sacim ve sakalim eskisinden daha iyi.arayana yardimci olurum01727294090

sinan dedi ki...

tarik kardes verdiginiz numarayi ariyorum fakat yanlis deniyor .;lutfen tam numarayi verirseniz sevinirim...
bu benim email adresim:sinanucf@hotmail.com
bana burdanda cevap yazabilirsiniz

kaya dedi ki...

selam lar bende 5 senedır bu hastalık var bı gecıyo bı cıkıyo farklı farklı yerlerde bı ara bı sene cıkmadı gecenlerde gene basladı ne ettımse olmadı olmuyoda sadece allahtan sıga dılemek baskaaaaa hıc caresı yok bıde sunu deneyın ama ben onu kullandım bı sene cıkmadı ama gene cıktı leo doue bı ılac ıneternetden bakın gorun deneyın belkı sızde ıse yarar ınsallah allahımdan dılegım kurtuluruz bu astalıktan amın

kaya dedi ki...

selam lar bende 5 senedır bu hastalık var bı gecıyo bı cıkıyo farklı farklı yerlerde bı ara bı sene cıkmadı gecenlerde gene basladı ne ettımse olmadı olmuyoda sadece allahtan sıga dılemek baskaaaaa hıc caresı yok bıde sunu deneyın ama ben onu kullandım bı sene cıkmadı ama gene cıktı leo doue bı ılac ıneternetden bakın gorun deneyın belkı sızde ıse yarar ınsallah allahımdan dılegım kurtuluruz bu astalıktan amın..didi_ _maglop@hotmail.com bulan olursa meıl atsın lutfen

yusuf dedi ki...

arkadaşlar ciddi saçkıran olanlar beni arasın. kesinlikle para felan istemiyorum. bende hastayım çok kolay bi yöntemi var %90 hemen tepki verir saç çıkartır. 0554-630-25-97

hakkı dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
hakkı dedi ki...

arkadaşlar öncelıkle mrb bu saç kıran hastalığı öle illet birşeyki bir kişide başladığı an daha kolay kolay terk etmez,dökülen yerden bi zaman sonra saç çıkar sonra yine bir başka yerden yine dökülür.doktorlar bununu sebebini hep stresden olduklarını iddaa ederler.stressiz insan yoktur.ufak örnek verirsek ozaman(CEZAEVİNDEKİ İNSANLARIN HEPSİ SAÇKIRAN OLMASI GEREK)bu saç kıran sindirim sistemi ile alakalı bir konu bende yıllardır 12 senedir saç kıran hastasıyım samsunda gitmediğim doktor,berber,kullanmadıgım bitkisel ilaçlar sarımsaklar kalmadı bi cacık olmadıgımız kalmamıştı bu hastalık bizi cacıkda yaptı sarımsak sayesinde :) ...not:kortizonlu ilaçlardan yani haplardan uzak durun sizi zaman geçtıkden sonra çok kılo alırsınız ve uzun zaman kullanıyorsanız kemik erimelerıne sebep olduğunu öğrenın bir yeri tedavi yaparken vücudunuzun sağlıyla oynamayın.ama kortizon iğneleri var saçda dökülen yerlere iğne yaptırın 1 ay sonra dökülen yerlerden saç çıkacagını göreceksınız.tabıkı buda kesin bir kesin tedavi yöntemi değil.sadece kan tahlili yapın b12 vitamın noksanlıgından olabılır.kesinlikle baktırın.numarımı bırakmak isterdim ama gerçekden hasta olanlar işletmek amacı ile arayanlar olacağını düşüncemle numara bırakmak istemiyorum.buradaki herkeze güvenmeyin... sadece mail adresimi bırakıyorum. hakki.fm@hotmail.com

KUTLU dedi ki...

Arkadaşlar herkeze çok geçmiş olsun aynı sorun bende vardı 1 yıl önce sakalımda 50 kr gibi başladı sonra tüm sakalıma sıçradı daha sonrada saçımın ve sakalımın tümü döküldü. kollarımda ve vücudumda da devam etti fakat bir çok prof. dr gittim hepsi ayrı ayrı şeyler iğneler solüsyonlar vs verdi ama hiçbirisi işe yaramadı.
enson ssk hastanesinde genç bir bayan doktora gittim ümitsiz bir şekilde fakat bu bayan doktor bana diğer doktorların yaptığı gibi yüzüme ve kafama iğne yapmadı. Bana DİPROSPAN diye bir iğne verdi kalçadan enjekte edilen ilk 1 aya 10 günde bir 3 kez tekrarladık. 2 ay ise 15 günde bir yaptırdım. Bu iğne (eklem ve kas romatizmasına kullanılan) bir iğne kortizonlu olduğu için kılcal damarları açıyor ve kıl köklerin beslenmesini sağlıyor. Kaybedecek birşeyim olmadığı için doktorun dedikleri yaptım sonuç SÜPER saçlarım yavaş yavaş çıkmaya başladı. Çıkan saç ve sakallar yine dökülmeye başladı. doktorumun bana başından beri söylediği şeyi yapmadım. Bana ilk gittiğimde bu verdiğim iğne yeterli gelmez mutlaka Pskiatriye gitmemi söyledi fakat ben kendimde hiç bir sorun olmadığını düşünüyordum. (ailevi sorun vs) gibi çıkanların döküldüğünü görünce pskiatriyede gittim. Bana EFEXOR 75 mg diye bir hap verdi. Sonuç olarak bu hapla birlikte çıkan saçlarımın ve sakallarımın hiçbirisi dökülmedi bu hapı 1 sene kullandım ve hala aradabir kullanıyorum. Arkadaşlar bu şekilde benim saç ve sakallarımın hepsi tekrara çıktı. sakın berberlere filan gitmeyin ben bu hatayı yaptım (sarımsak, yılan yağı, karanfil yağı) sakın siz mutlaka bir pskiatri uzmanına ve cildiye doktorına gidin. Ben kemoterapi görmüş hastalar gibiydim Şimdi ise eski saç ve sakallarımın hepsi geriye döndü. YAŞADIKLARIMI SİZLERLE PAYLAŞTIM. acil şifalar dilerim. Doktorumda İZMİR BUCA SEYFİ DEMİRSOY HASTANESİNDE, CİLDİYE BÖLÜMÜNDE BERNA HN., PSKİATRİ DOKTORUM İSE AYNI HASTANEDE DAMLA HN. DIR

yusuf dedi ki...

arkadaşlar öncelikle para felan istemiyorum. bir dua etseniz yeter. beni arayın %90 kısa sürede iyileşirsiniz. 0554-630-25-97

yusuf dedi ki...

Kendim hem yıllarca saçkıran hastası olmuş bir cilt doktoruyum. kesin tedavisi budur. 1 haftada sonuç almaya başlarsınız.

Asagidaki karisimi bir eczanede çok dikkatli bir şekilde yaptirip sabah aksam iki kere kullanın
3 gunde bir m-furo isimli krem var onu sürün. Biraz tahriş ve cildde ciddi kuruluk yaratabilir
aldırış etmeyin kalıcı birşey olmayacaktır. Bu karışımı 2-3 ay boyunca sabah-akşam düzenli kullanın.
İlac etkisini gösterse ve hastalığınız tamamen geçse bile ilacı bırakmayın. Öncelikle 2 hafta boyunca
günde 1 defaya düşürün sonra 2 hafta 2 günde 1 defaya düşürerek bırakın. m-furo kreminide 2şer haftada 4 günde
bir sonra 5 günde bir sürerek bırakın.

KARIŞIM
Prednol 120 mg
Nitrat potasyum 1 gram
Asit salislic 5 gram m-furo krem (3 günde bir kere akşamları)
Odistile su 50 mlitre
Alkol 200 mlitre 70 derecelik

Bir duanız yeterli olacaktır benim için.
Herkese acil şifalar...

yusuf dedi ki...

arkadaşlar yukarıdaki m-furo yanlış yerde. karışımın içinde olmayacak. m-furo ayrıca 3 günde bir sürülecek.

Tolga Kara dedi ki...

Sadece 5 dk tedavi ile cikar. Dedemin bana vasiyet biraktigi ilac sayesinde doktor vs ugrasmayin arayin hemen tedavi olun 0532 7695958 tolga

Serdar Varıcı dedi ki...

sacında sakalında sac kıran problemi olan arasın arkadaslar yardımcı olucam 05307005863

Halime dedi ki...

Saçkıran tedavisi maalesefki ciddi bir sabır gerektirmektedir. İlk etapta belki ilkelde olsa sarımsak tedavisi denenmeli başarılı olmaması durumunda ise kortizon yöntemi uzman bir hekim tarafından saç derisine uygulanmalıdır.